Informeren, betrekken en stimuleren van medewerkers met echte en sterke verhalen. Wanneer presentaties, documenten en trainingen niet meer goed werken. Beoogde sfeer, cultuur en bedoelingen van beleid laten zich vaak goed uitleggen met verhalen.
Storytelling, oftewel met verhalen een boodschap overbrengen, kan erg effectief zijn voor organisaties.
Wanneer presentaties over beleid of gewenste cultuurveranderingen niet aankomen, omdat ze te abstract zijn? Wanneer het voor organisaties gewenst is om te leren van eerdere ervaringen? Wanneer medewerkers gestimuleerd moeten worden om meer initiatief te nemen?
Er zijn veel situaties in organisaties waar ideeën, opvattingen en intenties gecommuniceerd worden, maar waarvan het moeilijk is de essentie onder woorden te brengen. Het komt niet aan.
In deze situaties kan het zinvol zijn om te overwegen om de boodschap te verpakken in verhalen. In verhalen kunnen mensen hun eigen situatie herkennen, mensen kunnen van verhalen leren en verhalen kunnen makkelijk worden doorverteld.
De Boers Advies kan samen met u vaststellen of storytelling effectief voor uw organisatie kan zijn en hoe dit het best kan worden uitgevoerd. Vanuit de organisatieadviesrol wordt snel begrepen wat u met uw organisatie wil bereiken en kunnen de verhalen worden verzameld, gemaakt en verteld.
De vorm waarin de verhalen worden verteld is belangrijk en hangt sterk af van de bedoelingen en de doelgroep. We kunnen werken met nieuwsbrieven, bedrijfsbladen, presentaties, posters, video's, pod casts, stripboeken, alles is mogelijk. Via De Boers Advies heeft u toegang tot een uitgebreid netwerk van creatieven.
Wanneer presentaties over beleid of gewenste cultuurveranderingen niet aankomen, omdat ze te abstract zijn? Wanneer het voor organisaties gewenst is om te leren van eerdere ervaringen? Wanneer medewerkers gestimuleerd moeten worden om meer initiatief te nemen?
Er zijn veel situaties in organisaties waar ideeën, opvattingen en intenties gecommuniceerd worden, maar waarvan het moeilijk is de essentie onder woorden te brengen. Het komt niet aan.
In deze situaties kan het zinvol zijn om te overwegen om de boodschap te verpakken in verhalen. In verhalen kunnen mensen hun eigen situatie herkennen, mensen kunnen van verhalen leren en verhalen kunnen makkelijk worden doorverteld.
De Boers Advies kan samen met u vaststellen of storytelling effectief voor uw organisatie kan zijn en hoe dit het best kan worden uitgevoerd. Vanuit de organisatieadviesrol wordt snel begrepen wat u met uw organisatie wil bereiken en kunnen de verhalen worden verzameld, gemaakt en verteld.
De vorm waarin de verhalen worden verteld is belangrijk en hangt sterk af van de bedoelingen en de doelgroep. We kunnen werken met nieuwsbrieven, bedrijfsbladen, presentaties, posters, video's, pod casts, stripboeken, alles is mogelijk. Via De Boers Advies heeft u toegang tot een uitgebreid netwerk van creatieven.